Aktualności
Za ciężka „gruszka” z betonem
- Szczegóły
O blisko 10 ton za dużo ważyła betonomieszarka, zatrzymana przez inspektorów warmińsko-mazurskiej Inspekcji Transportu Drogowego wraz z Policjantami z Działdowa. Pojazd był niesprawny technicznie. Jak się również okazało kierowca nie posiadał wszystkich wymaganych dokumentów.
W czwartek (24 września) w miejscowości Działdowo w ramach wspólnych działań z Inspekcji Transportu Drogowego z Policją - patrol ITD z WITD w Olsztynie zatrzymał do kontroli czteroosiową „gruszkę” z betonem. Samochód z przewożonym ładunkiem ważył 41,6 tony zamiast przepisowych 32 ton. Tak duża masa ładunku spowodowała także przekroczenie dopuszczalnego nacisku podwójnej osi napędowej na drogę o 9,7 ton czyli aż o 54%. Niewłaściwy tonaż nie był jedyną nieprawidłowością stwierdzoną podczas kontroli. Ponadto przeładowana „gruszka” miała uszkodzony układ hamulcowy i niesprawne oświetlenie. Za stwierdzone usterki inspektorzy zatrzymali dowód rejestracyjny pojazdu. Kierowca nie okazał do kontroli również wszystkich wymaganych dokumentów dotyczących uprawnień przewozowych.
Dwie kontrole i dwa przypadki rejestrowania czasu pracy na konto innego kierowcy.
- Szczegóły
W jednym przypadku czeski w drugim polski kierowca ciężarówki część przejechanych tras rejestrowali na kartach należących do innych osób – ujawnili podczas rutynowych kontroli Inspektorzy z oddziału terenowego w Iławie. Kierowców ukarano mandatami. Konsekwencje grożą też ich pracodawcom.
Zestaw należący do czeskiego przewoźnika został zatrzymany w 17.09.2020 r. na odcinku krajowej „siódemki” w okolicach Miłomłyna (powiat ostródzki). Pojazd wykonywał przejazd po rozładunku w międzynarodowym transporcie drogowym rzeczy. W momencie zatrzymania kierowca kontrolowanego pojazdu rejestrował aktywności kierowcy na karcie należącej do innego kierowcy. W toku kontroli danych zapisanych na karcie kierowcy oraz danych pobranych z tachografu za okres 20.08.2020 r. – 17.09.2020 r. oraz dokumentacji przewozu stwierdzono, iż skontrolowany kierowca wielokrotnie używał nie należącej do niego karty. Kierowca używał nie swojej karty w dniach: 24 i 25.08.2020 r. oraz 08, 09 i 17.09.2020 r. Kierowca zrobił tak aby ukryć swój faktyczny czas pracy i popełnione po drodze naruszenia z czasu pracy kierowców, a tym samym wydłużyć sobie możliwość pracy na swojej karcie kierowcy. Inspektorzy ITD zatrzymali drugą kartę do tachografu, którą używał zatrzymany do kontroli kierowca. Po szczegółowej analizie czasu pracy kierowcy zapisanych na dwóch kartach okazało się, że kierowca popełnił wiele naruszeń w czasie pracy kierowców. Jednym z naruszeń było prowadzenie pojazdu bez wymaganego odpoczynku dziennego w ilości 32 godzin i 6 minut przy dopuszczalnym maksymalnym czasie prowadzenia pojazdu w ilości 10 godzin (kierowca pracował w okresie od 07.09.2020 r. godz. 10:21 do 09.09.2020 r. godz. 20:10 z najdłuższym odpoczynek w tym czasie 5 godz. i 7 minut). Kierującego ukarano mandatami. Po kontroli ITD kierowca mógł wyruszyć w dalszą trasę dopiero po odebraniu wymaganego odpoczynku dziennego. Wpłacił też 13,5 tysiąca złotych kaucji na poczet przewidywanej kary pieniężnej, która grozi przewoźnikowi oraz osobie zarządzającej transportem w przedsiębiorstwie.
Więcej o: Dwie kontrole i dwa przypadki rejestrowania czasu pracy na konto innego kierowcy.
Emulator
- Szczegóły
W dniu 17.09.2020 roku zespół kontrolny z WITD Olsztyn prowadząc działania kontrolne na drogach krajowych zatrzymał do rutynowej kontroli zespół pojazdów należący do przewoźnika zagranicznego. Kontrola systemów zainstalowanych w pojeździe wykazała, że układ uczęszczania spalin nie pracuje prawidłowo. Weryfikacja instalacji ujawniła, że w pojeździe zainstalowano urządzenie powodujące nieprawidłową prace systemu oczyszczania spalin. Mając na uwadze ustalenia kontroli kierującego pojazdem ukarano mandatem karnym
Dwa emulatory Adblue
- Szczegóły
W dniu 14.09.2020r. Inspektorzy z Oddziału terenowego w Elblągu pełnili służbę na drodze S7 w okolicy miejscowości Sople. Do kontroli w obu przypadkach zatrzymali ciągniki samochodowe marki DAF należące do polskiego przewoźników. Podczas kontroli Inspektorzy użyli specjalistycznego urządzania diagnostycznego, które wykazało niesprawność w systemach oczyszczania spalin SRC. W wyniku dalszych czynności diagnostycznych odnaleziono w każdym z pojazdów emulator Adblue mający za zadanie zafałszowanie uszkodzonego systemu oczyszczania spalin. W obu przypadkach kierowcy zostali ukarani mandatami karnymi natomiast pojazdom zatrzymano dowody rejestracyjne, wydając dodatkowo zakaz dalszej jazdy.