Warmińsko-Mazurski Wojewódzki Inspektor Transportu Drogowego lub jego Zastępca lub osoba wyznaczona przyjmuje interesantów w sprawie skarg i wniosków we wtorki w godzinach 1400–1545 w siedzibie Inspektoratu.
Zapisy prowadzone są w sekretariacie Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Olsztynie pod numerem telefonu 89 533 46 16. Posłowie, senatorowie, radni, kierownicy służb, inspekcji i straży wojewódzkich w sprawach służbowych przyjmowani są poza kolejnością.
Warmińsko-Mazurski Wojewódzki Inspektor Transportu Drogowego i upoważnieni pracownicy załatwiają sprawy związane z wykonywaniem zadań określonych ustawą o transporcie drogowym w drodze postanowień i decyzji administracyjnych.
Odwołania od decyzji wydanych przez Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego lub inspektorów transportu drogowego wnosi się do Głównego Inspektora Transportu Drogowego w Warszawie w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji za pośrednictwem Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego.
Wniesienie odwołania nie podlega opłacie skarbowej.
Odwołanie należy złożyć za potwierdzeniem odbioru w sekretariacie wojewódzkiego inspektoratu transportu drogowego lub przesłać pocztą. Dla stwierdzenia zachowania terminu do wniesienia odwołania przyjmuje się datę stempla pocztowego.
UWAGA!!!
W sprawach związanych z toczącymi się postępowaniami wyjaśniającymi prowadzonymi po kontroli drogowej lub kontroli w przedsiębiorstwie a przed wydaniem decyzji, strony lub osoby upoważnione przyjmowane są przez inspektorów prowadzących postępowanie w terminach pełnionych przez nich dyżurów w siedzibie Inspektoratu. Informację na temat terminów dyżurów inspektorskich udzielane są w sekretariacie Inspektoratu oraz pod numerem telefonu 89 533 46 16.
Schemat kontroli prowadzonej przez inspektorów transportu drogowego
Procedura udzielania ulg w spłacie kar pieniężnych - plik pdf
Załączniki do procedury: