Aktualności
Wypadek w gm. Ełk
- Szczegóły
Na wniosek KPP Ełk inspektorzy z OT Ełk WITD Olsztyn przeprowadzili kontrolę autokaru. Kierowca autokaru zatrzymał autokar ok. 85 m przed przystankiem, w miejscu niedozwolonym. Z autobusu wysiadło kilkoro dzieci z których jedno przebiegło za stojącym autobusem wprost pod jadący samochód osobowy. W wyniku zdarzenia 10 letnia dziewczynka została zabrana na badania do szpitala w Ełku, a nast. przetransportowana do szpitala w Suwałkach. W wyniku kontroli, na podstawie informacji przekazanych przez funkcjonariuszy KPP Ełk stwierdzono naruszenie określone pod l.p. 2.2.3 - "Wykonywanie przewozu regularnego lub przewozu regularnego specjalnego z naruszeniem warunków określonych w zezwoleniu, zaświadczeniu na wykonywanie publicznego transportu zbiorowego albo potwierdzeniu zgłoszenia przewozu w publicznym transporcie zbiorowym dotyczących: 3) ustalonej trasy przejazdu lub wyznaczonych przystanków." Powyższe zdarzenie pokazuje jak ważne jest przestrzeganie zasad prawidłowego wykonywania przewozu osób i zakazu zatrzymywania się poza wyznaczonymi przystankami. Ponadto policjanci wyjaśniają powody dla których kierowca nie czekał na przybycie służb ratunkowych i odjechał autobusem z miejsca zdarzenia.
„Uczciwy” przedsiębiorca
- Szczegóły
W dniu 2020-09-25, został zatrzymany do kontroli samochód ciężarowy z naczepą, którym przedsiębiorca wykonywał krajowy transport drogowy rzeczy. Podczas analizy czasu pracy kierowcy stwierdzono, że przedsiębiorca posługuje się kartą która nie jest jego własnością. Kierujący przekazał cudzą kartę kierowcy kontrolującemu inspektorowi i oświadczył, że posługiwał się nią w okresie 24/25.09.2020r. W zawiązku z powyższym wobec przedsiębiorcy zostanie wszczęte postępowanie administracyjne .
Za ciężka „gruszka” z betonem
- Szczegóły
O blisko 10 ton za dużo ważyła betonomieszarka, zatrzymana przez inspektorów warmińsko-mazurskiej Inspekcji Transportu Drogowego wraz z Policjantami z Działdowa. Pojazd był niesprawny technicznie. Jak się również okazało kierowca nie posiadał wszystkich wymaganych dokumentów.
W czwartek (24 września) w miejscowości Działdowo w ramach wspólnych działań z Inspekcji Transportu Drogowego z Policją - patrol ITD z WITD w Olsztynie zatrzymał do kontroli czteroosiową „gruszkę” z betonem. Samochód z przewożonym ładunkiem ważył 41,6 tony zamiast przepisowych 32 ton. Tak duża masa ładunku spowodowała także przekroczenie dopuszczalnego nacisku podwójnej osi napędowej na drogę o 9,7 ton czyli aż o 54%. Niewłaściwy tonaż nie był jedyną nieprawidłowością stwierdzoną podczas kontroli. Ponadto przeładowana „gruszka” miała uszkodzony układ hamulcowy i niesprawne oświetlenie. Za stwierdzone usterki inspektorzy zatrzymali dowód rejestracyjny pojazdu. Kierowca nie okazał do kontroli również wszystkich wymaganych dokumentów dotyczących uprawnień przewozowych.
Dwie kontrole i dwa przypadki rejestrowania czasu pracy na konto innego kierowcy.
- Szczegóły
W jednym przypadku czeski w drugim polski kierowca ciężarówki część przejechanych tras rejestrowali na kartach należących do innych osób – ujawnili podczas rutynowych kontroli Inspektorzy z oddziału terenowego w Iławie. Kierowców ukarano mandatami. Konsekwencje grożą też ich pracodawcom.
Zestaw należący do czeskiego przewoźnika został zatrzymany w 17.09.2020 r. na odcinku krajowej „siódemki” w okolicach Miłomłyna (powiat ostródzki). Pojazd wykonywał przejazd po rozładunku w międzynarodowym transporcie drogowym rzeczy. W momencie zatrzymania kierowca kontrolowanego pojazdu rejestrował aktywności kierowcy na karcie należącej do innego kierowcy. W toku kontroli danych zapisanych na karcie kierowcy oraz danych pobranych z tachografu za okres 20.08.2020 r. – 17.09.2020 r. oraz dokumentacji przewozu stwierdzono, iż skontrolowany kierowca wielokrotnie używał nie należącej do niego karty. Kierowca używał nie swojej karty w dniach: 24 i 25.08.2020 r. oraz 08, 09 i 17.09.2020 r. Kierowca zrobił tak aby ukryć swój faktyczny czas pracy i popełnione po drodze naruszenia z czasu pracy kierowców, a tym samym wydłużyć sobie możliwość pracy na swojej karcie kierowcy. Inspektorzy ITD zatrzymali drugą kartę do tachografu, którą używał zatrzymany do kontroli kierowca. Po szczegółowej analizie czasu pracy kierowcy zapisanych na dwóch kartach okazało się, że kierowca popełnił wiele naruszeń w czasie pracy kierowców. Jednym z naruszeń było prowadzenie pojazdu bez wymaganego odpoczynku dziennego w ilości 32 godzin i 6 minut przy dopuszczalnym maksymalnym czasie prowadzenia pojazdu w ilości 10 godzin (kierowca pracował w okresie od 07.09.2020 r. godz. 10:21 do 09.09.2020 r. godz. 20:10 z najdłuższym odpoczynek w tym czasie 5 godz. i 7 minut). Kierującego ukarano mandatami. Po kontroli ITD kierowca mógł wyruszyć w dalszą trasę dopiero po odebraniu wymaganego odpoczynku dziennego. Wpłacił też 13,5 tysiąca złotych kaucji na poczet przewidywanej kary pieniężnej, która grozi przewoźnikowi oraz osobie zarządzającej transportem w przedsiębiorstwie.
Więcej o: Dwie kontrole i dwa przypadki rejestrowania czasu pracy na konto innego kierowcy.