Aktualności
Nowe radiowozy w WITD Olsztyn
- Szczegóły
W dniu 14 maja 2020 r. odbyła się prezentacja 4 pojazdów specjalnych (typu furgon) wyposażonych w przedział biurowy wraz ze specjalistycznym wyposażeniem otrzymane w związku z realizacją projektu Wzmocnienie potencjału Inspekcji Transportu Drogowego współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 działając na podstawie Porozumienia o współpracy w zakresie realizacji projektu pt. Wzmocnienie potencjału Inspekcji Transportu Drogowego z dnia 6 grudnia 2017 r. zawartego pomiędzy Głównym Inspektorem Transportu Drogowego a wszystkimi Wojewódzkimi Inspektorami Transportu Drogowego. W prezentacji pojazdów brał udział Pan Artur Chojecki Wojewoda Warmińsko-Mazurski.
Jeden z czterech pojazdów został przeznaczony do pracy w Olsztynie pozostałe trzy na oddziały w Ełku, Elblągu i Iławie.
Inspekcja Transportu Drogowego ostrzega przed oszustami!
- Szczegóły
Inspekcja Transportu Drogowego ostrzega przed oszustami, którzy deklarują pomoc w uniknięciu kontroli w przedsiębiorstwach transportowych. W zamian żądają wpłaty kilku tysięcy złotych na wskazany rachunek bankowy w określonym terminie.
W ostatnich dniach Inspekcja Transportu Drogowego otrzymała od kilku przewoźników informacje dotyczące przesłanych firmom transportowych e-maili, w których oszuści oferują pomoc m.in. w uniknięciu kontroli w przedsiębiorstwie.
Mechanizm działania oszustów
Oszuści wysyłają e-maile do konkretnych firm transportowych. Z treści e-maili wynika, że firmy zostały wytypowane poprzez losowanie do kontroli, którą rzekomo ma przeprowadzić Inspekcja Transportu Drogowego. Aby uwiarygodnić „ofertę” i przekonać przewoźnika do wpłaty środków pieniężnych twierdzą, że kontrola z założenia ma zakończyć się ujawnieniem nieprawidłowości i zastosowaniem wysokich kar.
ITD informuje i ostrzega
Inspekcja Transportu Drogowego ostrzega i apeluje do przewoźników aby każdy tego typu e-mail traktowali z ostrożnością i nie reagowali na żądania oszustów. Nie należy również przekazywać nieuprawnionym osobom żadnych dokumentów związanych z działalnością transportową. Osoby, które otrzymają tego typu e-maile powinny powiadomić właściwe organy ścigania.
Inspekcja Transportu Drogowego informuje, że typując przedsiębiorstwa transportowe do kontroli nie stosuje zasady losowania. Prowadząc działania kontrolne w przedsiębiorstwie Inspekcja Transportu Drogowego kieruje się obowiązującymi przepisami prawa, w tym ustawą z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz.U. z 2019 r. poz. 2140), jak i rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 21 października 2019 r. w sprawie systemu oceny ryzyka podmiotów wykonujących przewóz drogowy (Dz.U. z 2019 r. poz. 2123). Zgodnie z przywołanym rozporządzeniem, możliwe jest przeprowadzenie analizy stwierdzonych podczas kontroli drogowych naruszeń dotyczących czasu prowadzenia pojazdu, obowiązkowych przerw i czasu odpoczynku kierowców, w tym stosowania tachografów, w danym roku kalendarzowym. Na podstawie dokonanej analizy właściwy organ Inspekcji Transportu Drogowe określa wartość wysokiego współczynnika ryzyka występowania tych naruszeń, dla danego roku, w terminie do dnia 31 marca roku następnego. W przypadku gdy podmiot wykonujący przewóz drogowy zostanie ujęty w wykazie sporządzonym na podstawie dokonanej analizy podlega kontroli w siedzibie tego podmiotu.
Nowoczesne radiowozy w szeregach ITD
- Szczegóły
Wagi samochodowe, testery diagnostyczne, sonometry, dymomierze – wyposażone w nowoczesny sprzęt kontrolny furgony Inspekcji Transportu Drogowego wyjadą w ciągu najbliższych dni na polskie drogi. Inspektorzy ITD otrzymają 64 radiowozy. Trwa największy w historii Inspekcji proces wzmocnienia potencjału kontrolnego. O nowym sprzęcie, jego wykorzystaniu i wpływie na bezpieczeństwo w ruchu drogowym mówili dziś (8 maja) na briefingu w Kutnie wiceminister infrastruktury Rafał Weber i Alvin Gajadhur, Główny Inspektor Transportu Drogowego.
Brak uprawnień
- Szczegóły
W dniu 14.04.2020 r. inspektor transportu drogowego zatrzymał do kontroli pojazd przewoźnika krajowego. Kierowca pojazdu nie okazał prawa jazdy do kontroli. W wyniki weryfikacji danych w systemie „cepik” wykazano, że kierowcy zostało zatrzymane prawo jazdy na okres 3 miesięcy za przekroczenie prędkości o ponad 50 km/h w terenie zabudowanym Kierowca został ukarany mandatem karnym za kierowanie pojazdem bez uprawnień do prowadzenia pojazdów. Pojazd ciężarowy z ładunkiem przekazano innemu kierowcy z firmy transportowej, który dotarł na miejsce w trakcie kontroli.