Aktualności
Brak uprawnień do kierowania pojazdem
- Szczegóły
W dniu 02.11.2022 w ciągu drogi DK 16, w miejscowości Kudypy, został zatrzymany do kontroli samochód, którym kierowca zatrudniony w przedsiębiorstwie zagranicznym wykonywał międzynarodowy transport drogowy rzeczy. Podczas kontroli kierowca okazał dokument prawa jazdy, które potwierdzało że kierujący nie uzyskał kwalifikacji wstępnej lub nie ukończył szkolenia okresowego, nie posiada orzeczenia lekarskiego o braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na stanowisku kierowcy, nie posiada orzeczenia psychologicznego o braku przeciwwskazań psychologicznych do wykonywania pracy na stanowisku kierowcy, nie posiada ważnego prawa jazdy odpowiedniej kategorii wymaganego dla danego rodzaju pojazdu lub zespołu pojazdów. Analiza okazanego prawa jazdy wykazała , że kierowca stracił uprawnienia do kierowania pojazdami kategorii CE, C1E, C oraz C1 w dniu 10.08.2022 roku. W związku ze stwierdzonymi nieprawidłowościami wobec przewoźnika zagranicznego zostanie wszczęte postępowanie administracyjne. Kierowcy zakazano dalszej jazdy w związku z brakiem uprawnień do prowadzenia pojazdów odpowiedniej kategorii, oraz ukarano go mandatem karnym.
Jechał na dwóch kartach kierowcy
- Szczegóły
W dniu 28.10.2022 w ciągu drogi DK 16, został zatrzymany do kontroli samochód ciężarowy, którym wykonywany był krajowy transport drogowy rzeczy z miejscowości Skierniewice do miejscowości Mrągowo. Przedmiotem transportu były artykuły służące do produkcji okien o masie około 8 ton. Analiza czasu pracy wykazała używanie cudzej karty kierowcy. Kierowca zeznał, że podczas obecnej operacji transportowej używał karty kierowcy właściciela przedsiębiorstwa. W związku z powyższym stwierdzono naruszenie „posługiwanie się przez kierowcę kartą kierowcy, która nie jest jego własną kartą”. Zatrzymano kartę kierowcy właściciela wydając stosowne pokwitowanie oraz zatrzymano uprawnienia do prowadzenia pojazdów kierującemu na okres 3 miesięcy. Kierowcę ukarano mandatem karnym w wysokości 2000 zł. zakazując dalszej jazdy do momentu odebrania prawidłowego odpoczynku dobowego. Wszczęte zostanie postępowanie wyjaśniające.
Kontrola zakończona zakazem dalszej jazdy.
- Szczegóły
W piątek (28 października) na drodze wojewódzkiej nr 536 w okolicy miejscowości Iława, inspektorzy z Oddziału Terenowego w Iławie skontrolowali samochód ciężarowy, należący do polskiego przewoźnika. Podczas wstępnej kontroli stanu technicznego inspektor stwierdził, że stan techniczny naczepy ciężarowej jest niezadawalający. W naczepie ciężarowej na osi 1 opony były skrajnie zużyte – pomiar głębokości bieżnika wskazał wartości od 0,31 mm do 0,64 mm czyli znacznie odbiegał od minimum określonego przepisami, stwierdzono również znaczne ubytki i pęknięcia w tych oponach. Kierowca wyjaśnił, że od 3 miesięcy nie może doprosić się u przewoźnika wymiany opon. Dodatkowo ustalono, że z układu pneumatycznego pojazdu występują znaczne ubytki powietrza. Uwagę inspektorów zwrócił również „nowatorski” sposób zamocowania siłownika hamulca na trzeciej osi w naczepie. W związku z usterkami inspektor zatrzymał dowód rejestracyjny pojazdu, kierującego ukarał mandatem karnym, jednocześnie wydając bezwzględny zakaz dalszej jazdy dla tego pojazdu. Za stwierdzone naruszenia zostanie też wszczęte postępowanie administracyjne wobec przewoźnika oraz osoby zarządzającej transportem w firmie.
Nieprawidłowy transport drewna
- Szczegóły
Pojazd przewożący dłużyce drewna ważył 56,2 tony zamiast dopuszczalnych 40. Nienormatywny transport wstrzymali tymczasowo inspektorzy warmińsko-mazurskiej Inspekcji Transportu Drogowego. Wobec przewoźnika zostaną wszczęte postępowania administracyjne.
W piątek (28 października) w okolicach Iławy patrol ITD z WITD w Olsztynie Oddział w Iławie zatrzymał do kontroli pięcioosiowy pojazd członowy przewożący dłużyce drewna. Już podczas zatrzymania uwagę inspektora zwróciła długość pojazdu członowego, jak się później okazało pojazd członowy był za długi o 2,1 metra. Dodatkowo na etapie weryfikacji dokumentu przewozowego oraz mas własnych pojazdów wskazanych w dowodach rejestracyjnych ustalono, że zatrzymany pojazd jest za ciężki. Pojazd członowy z przewożonym ładunkiem ważył 56,2 tony zamiast dopuszczalnych 40 ton (przekroczenie o 40,5 %). Tak duża masa ładunku spowodowała także przekroczenie dopuszczalnego nacisku podwójnej osi napędowej na drogę o 6,6 tony, czyli aż o 36,67 % oraz przekroczenie dopuszczalnego nacisku podwójnej osi nie napędowej naczepy o 1,9 tony. Niewłaściwy tonaż nie był jedyną nieprawidłowością stwierdzoną podczas kontroli. Ponadto przeładowany pojazd był niesprawny technicznie – stwierdzono wycieki płynów eksploatacyjnych.