• Porady prawne w każdą środę w godzinach 9.00 – 15.00 pod numerem tel. 535729066
WITD Olsztyn by OST

Emulator AdBlue

Opublikowano: piątek, 04, październik 2019

W dniu 4 października 2019 r. odbyła się koordynacja działań Inspekcji Transportu Drogowego oddziału w Ełku z Komendą Powiatową Policji w Gołdapi, w trakcie wspólnych działań inspektor zatrzymał pojazd należący do przewoźnika krajowego. W wyniku podjętych działań i sprawdzeniu przez gniazdo OBD II, wykryto urządzenie zwane emulatorem. Dzięki nowym urządzeniom w które została wyposażona inspekcja, kontrole w zakresie badań układów pojazdów są dużo szybsze, a zarazem bardzo efektywne. Zatrzymano dowód rejestracyjny pojazdu niespełniającego wymogu odpowiedniej normy spalin. Urządzenia oszukujące układ (SCR) powodują zanieczyszczenie powietrza, a co za tym idzie trujemy się sami.

Czytaj więcej...

Siła odśrodkowa

Opublikowano: piątek, 04, październik 2019

W dniu 04.10.2019 roku inspektorzy transportu drogowego z WITD Olsztyn brali udział w ustalaniu przebiegu i okoliczności zdarzenia drogowego z udziałem pojazdu do przewozu odpadów. Do nieszczęśliwego zdarzenia doszło o godzinie 07:53 na wjeździe do miejscowości Lubawa. Inspektorzy podczas przejazdu na punkt kontrolny jako pierwsi byli na miejscu zdarzenia drogowego. Zabezpieczyli miejsce zdarzenia do czasu przyjazdu Policji oraz Straży Pożarnej. Inspektorzy poprali dane z tachografu w celu ustalenia m. in. prędkość poruszania się pojazdu. Ustalenia inspektorów w powyższym zakresie zostały przekazane funkcjonariuszom Policji prowadzącym czynności powypadkowe.

Czytaj więcej...

Mleko wagi ciężkiej

Opublikowano: piątek, 04, październik 2019

W dniu 03.10 2019 r. na punkcie kontrolnym położonym przy drodze ekspresowej nr S7 między Miłomłynem a Małdytami, został zatrzymany do kontroli przez inspektorów z WITD w Olsztynie - 2-osiowy samochód ciężarowy marki MAN należący do polskiego przewoźnika. W chwili zatrzymania przewoźnik drogowy, wykonywał transport drogowy mleka.

W trakcie kontroli, samochód ciężarowy poddano pomiarom masy, nacisków na osie oraz wymiarów. W wyniku kontroli ustalono, iż nacisk na osi napędowej pojazdu wynosił aż 14,70 tony – przekroczenie – 3,20 tony (przekroczenie o 27,83%). Rzeczywista masa całkowita pojazdu wyniosła – 22.60 tony – przekroczenie o 4,60 tony, czyli aż o 25,56%. 

Kierowca do kontroli nie okazał żadnego zezwolenia na przejazd pojazdu nienormatywnego. Z uwagi na stwierdzone naruszenie przewoźnik może spodziewać się wysokiej kary pieniężnej związanej z dewastacją dróg publicznych.

Czytaj więcej...